Tuesday, April 5, 2011

Putih Itu Suci

Assalamualaikum wbt.


Yeay! Saya dan Encik Tunang dah decide nak pakai kaler apa dan beli atau sewa baju nikah kami.
Kami (actuali Encik Tunang yang nak sangat) dah sepakat nak pakai baju nikah kaler putih.
Dan bukan baju sewa tapi BELI!! **Encik Tunang yang beli
Ikuti drama sebabak di bawah ini.


"Bie, nikah nanti nak pakai kaler per? Nak beli ke pakai baju Mak Andam jek?" Aku bertanya di dalam kereta on d way untuk dinner.
"Pakai kaler putih lar. Nak pakai pink??" Encik Tunang bagi jawapan lantas menyoalku kembali.
"Eleh, Bie yang tak mahu pakai pink kan. Kalau tak leh aje. Nak beli atau pakai baju Mak Andam?" Dia tak menjawab soalan kedua aku tadi, lantas aku soal lagi.
"Beli lar. Nanti kita pergi beli okey."

Terus aku senyap dan hati berbunga. 
Betul jugak kan, nikah hanya sekali. 
So, decide kaler putih.
Tapi aku nak kaler putih bead kaler grey boleh tak?
Agak-agak Encik Tunang kasi tak?
Nak jugak.
Nak jugak.


Ehem-ehem. Pe lagi, goda dia lagi lar nanti.
Design baju nikah dah banyak dalam tangan cuma tak pilih aje lagi.
Itupun kena tunjuk Encik Tunang dulu.
Ane lar tahu dia tak berkenan nanti.


Nota Cinta:: Tunggu nak beli baju nikah. hehehe. Tunggu Encik Tunang cakap "Jom kita nikah!" erk, silap. "Jom beli baju nikah."

No comments: